Hott Stuff !




Sustineti blogul, EFECTUATI o cautare !!!

duminică, 6 decembrie 2009

Cum incearca dealerii sa vanda masini cu discounturi „personalizate cu Mos Craciun”

"Set de anvelope de iarna cadou!", "Test de lumini gratuit!", "Oferte speciale de sarbatori" sunt doar cateva din mesajele la care apeleaza strategic in decembrie dealerii auto pentru a atrage clientii in showroomuri sau in serviceuri, in conditiile unei piete auto care nu se opreste din scadere.
Tot in premiera, la campania de sfarsit de an participa si Dacia - atat cu oferte gen "avantaj client", cat si cu oferte de discounturi, in conditiile in care in anii anteriori acestea erau practic inexistente.
"In luna decembrie vor exista aproape la toti dealerii campanii de lichidare a stocurilor de masini cu motoare Euro 4, determinate de reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru motoarele mai mici de 2,0 litri", spune Alin Tapalaga, director general Porsche Inter Auto.
Odata cu revenirea taxei de poluare preturile masinilor se vor majora cu cateva sute de euro. Spre exemplu, taxa pentru un model Dacia Sandero cu motor pe benzina de 1,6 litri va fi de aproape 800 de euro si de 671 de euro in cazul uneia cu motor diesel de 1,5 litri. Pe de alta parte, taxa de poluare nu se va plati pentru modelele Euro 5 si nici pentru hibride precum Toyota Prius sau Honda Insight.
"Mos Craciun a venit in vara"
Pentru a reduce stocurile acumulate, in acest an dealerii si importatorii de pe piata locala au dus cele mai agresive campanii de discounturi din ultimii zece ani, cu reduceri de preturi de pana la 50%, in special in cazul SUV-urilor sau limuzinelor premium.
"Discounturi mai mari nu vor fi acum in piata. Cel mult vor fi «personalizate» cu Mos Craciun, dar la o analiza mai atenta clientii vor putea observa ca un astfel de «Mos» a fost si in vara, nu numai acum in decembrie", a spus Nicolae Sorescu, seful Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.
Daca in anii anteriori vanzarile din decembrie erau doar cu cateva procente sub cele din octombrie si noiembrie - cele in care se comercializau cele mai multe masini, acum dealerii se asteapta la o accelerare a scaderii, datorata atat lipsei finantarii, cat si sfarsitului programului "Rabla".
"Vanzarile in decembrie nu au cum sa le depaseasca pe cele din luna octombrie si noiembrie prin simplul fapt ca practic decembrie are numai doua saptamani. Noi ne asteptam ca decembrie si ianuarie sa fie printre cele mai slabe luni din ultima perioada.
In plus, in prima saptamana din decembrie este organizat si turul doi al alegerilor prezidentiale", a subliniat Sorescu.
Cu toate ca luna decembrie nu este cea cu vanzarile cele mai ridicate dintr-un an, datorita concediilor si sarbatorilor de iarna, este perioada in care dealerii isi conving mai usor clientii sa cumpere un autoturism.
Daca nu este vorba despre un automobil mai scump sau dotari mai generoase, macar o vizita in service unde se remediaza (contra cost) potentialele probleme sau defectiuni.
"Reducerile de pe piata au ajuns deja la un nivel maxim. In decembrie vom vedea in piata oferte mai mult pe partea de servicii, sau de vanzare a masinilor cu un pachet de service inclus", a subliniat Tapalaga.
In plus, acum nici nu mai sunt bugete in piata pentru a mai sustine alte companii publicitare si de discounturi, potrivit jucatorilor din piata.
In cazul Porsche Inter Auto, sunt in derulare campanii pentru decembrie, dar nu au neaparat legatura cu sarbatorile de iarna. "Avem in derulare promotii in special in ceea ce priveste serviciile".
"In general oamenii sunt mai receptivi la campaniile publicitare legate de Craciun sau sarbatorile de iarna. Oferte cu discounturi mai mari acum de sarbatori in general nu sunt in piata deoarece volumul stocurilor a scazut", spune seful unui dealer auto din Capitala.
De la jumatatea lunii nu se mai vinde nimic
In prezent campaniile de publicitate sunt afectate de alegerile prezidentiale, potrivit jucatorilor din piata auto.
"Datorita campaniilor electorale, orice alta promovare a unui produs este inutila acum. In acelasi timp, dupa 15 decembrie in general nu se mai vand masini, ci numai se fac livrari", a spus directorul de marketing al unui centru auto.
Tot in legatura cu sezonul rece, multi dealeri auto dezvolta campanii specifice sezonului. Ofera gratuit verificari ale farurilor sau la motor. "Avand in vedere starea drumurilor si conditiile de trafic, mai mult ca sigur in service se vor gasi o probleme de remediat si astfel vor creste veniturile serviceurilor".

sursa: zf.ro
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comentarii: on "Cum incearca dealerii sa vanda masini cu discounturi „personalizate cu Mos Craciun”"

Trimiteți un comentariu

COMENTEZI ???? Foarte Bine, doar asa te vei remarca !