Hott Stuff !




Sustineti blogul, EFECTUATI o cautare !!!

duminică, 6 decembrie 2009

Topul celor mai ieftine SUV-uri de pe piata locala pleaca de la 12.000 de euro. Cu cine se va bate Duster de la anul? Galerie FOTO

Vanzarile SUV-urilor (masini de teren cu tractiune integrala) au inregistrat cea mai sustinuta crestere in ultimii ani, datorita lansarii unor modele din segmentul premium, cat si pe fondul prezentarii modelelor cu un pret mai accesibil. In acest an, cand piata auto s-a prabusit, SUV-urile au facut cel mai bine fata, cu un declin de "doar" 44%.

In prezent cele mai ieftine modele SUV de pe piata sunt produse de Fiat si Suzuki in Ungaria si au preturi pornind de la 12.000 - 14.000 de euro, cu tot cu TVA, dar incepand de anul viitor, acesti producatori vor avea concurenta si din partea Dacia, care va scoate pe piata primul off-roader al carui pret va pleca cel mai probabil de la aproximativ 12-14.000 de euro. In topul celor mai ieftine SUV-uri, cu preturi pornind de la mai putin de 20000 de euro, se mai gasesc acum modelele Hyundai Tucson, Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail si Ford Kuga, potrivit datelor importatorilor centralizate de ZF.
"Vanzarile SUV-urilor din segmentul superior au inregistrat o scadere mai puternica in acest an. In general, acum clientii se orienteaza fie catre modele echipate cu motoare mici diesel, fie cu motoare economice pe benzina, precum FSI in cazul Volkswagen", a declarat Alin Tapalaga, directorul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania. In primele zece luni ale acestui an vanzarile SUV-urilor au inregistrat o scadere de 44%, la 8.578 de masini, cel mai redus ritm de scadere de pe piata locala, fara a lua in calcul si clasa monovolumelor, de aproape sapte ori mai mica. Comparativ, vanzarile autoturismelor de import au inregistrat un declin de 54% in aceeasi perioada.
Piata SUV-urilor s-a aglomerat foarte mult in ultimii ani, iar lupta pentru cota de piata intre producatori este cu atat mai acerba in aceasta perioada, cand vanzarile scad. Astfel, daca in anii '90 SUV-urile erau prezente numai in gama unor constructori precum Jeep, Mitsubishi sau Toyota, in ultima parte a deceniului trecut a existat o "explozie" atat a vanzarilor, cat si a numarului de noi modele.
Prima a avut loc odata cu lansarea unor modele precum Toyota RAV4, care a fost primul SUV compact si care totodata s-a distantat de ideea unei masini de teren proiectate exclusiv pentru americani sau drumuri accidentate. Al doilea imbold al pietei a avut loc in segmentul premium, mai intai in 1997, cand Mercedes-Benz a lansat primul SUV, urmat in 1999 de BMW, care a prezentat modelul X5 - primul SUV sport.
Pe piata locala, cel mai puternic avans din ultimii trei ani a fost inregistrat de SUVurile premium, precum Audi Q7, BMW X5 si Volkswagen Tuareg, in timp ce in plan secund au fost cei de la Hyundai cu Tucson si Santa Fe, care de peste trei ani se mentin in topul SUV-urilor cel mai bine vandute. "Ca volum, cele mai mari scaderi le-am inregistrat in cazul modelului VW Tuareg. Pe de alta parte, Tiguan si-a mentinut nivelul vanzarilor. Pe de alta parte, modelele Tiguan comercializate acum sunt echipate mai de baza, spre deosebire de cele comercializate in anii anteriori", a spus Tapalaga.
Pe de alta parte, in segmentul SUV-urilor cel mai puternic declin a fost inregistrat de modelele premium.
Spre exemplu, Audi Q7 a inregistrat un declin de peste 77% in primele zece luni, de la 406 unitati in 2008 la 91 de unitati. O scadere similara a inregistrat si VW Touareg, la 279 de unitati. In cazul SUV-urilor, BMW X5 a inregistrat o scadere de 70%, la 229 de unitati, in timp ce X6 a crescut cu 55%, la 182 de masini. SUV-urile compacte precum VW Tiguan au inregistrat o scadere de aproximartiv 55%, la 672 de unitati. In acelasi timp, vanzarile SUVurilor au fost sustinute in acest an si de cele mai agresive campanii de discounturi de pe piata locala.
Spre exemplu, daca in 2008 un SUV compact echipat cu motor diesel si tractiune integrala avea un pret de cel putin 30.000 de euro, in prezent acelasi model poate fi achizitionat chiar si cu putin sub 20.000 de euro - fie prin intermediul unor "editii speciale", fie cu ajutorul discounturilor. Spre exemplu, cel mai mare discount a fost intalnit la modelele Citroën C-Crosser, de pana la 50%.
La campaniile de discounturi au contribuit desigur si lansarea unor noi modele mai accesibile, care au contribuit la reducerea declinului, precum Ford Kuga, Renault Koleos, care au intrat direct in top cel mai bine vandut SUVuri. Cel mai nou intrat este Skoda Yeti, lansat luna trecuta, cu un pret de pornire de 15.466 de euro.
"Lansarea unui model nou nu mai reprezinta in prezent un argument de crestere in cazul marcilor de volum. Acum trebuie sa vii si cu un pret competitiv pentru a concura si cu celelalte modele de pe piata", a declarat Alin Tapalaga.

sursa:  zf.ro
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comentarii: on "Topul celor mai ieftine SUV-uri de pe piata locala pleaca de la 12.000 de euro. Cu cine se va bate Duster de la anul? Galerie FOTO"

Trimiteți un comentariu

COMENTEZI ???? Foarte Bine, doar asa te vei remarca !